måndag 29 november 2010

Monday monday monday

Idag är en sådan där dag då jag faktiskt inte orkat svara i telefon. Ignorant kan tänkas, men otroligt skönt att kunna koppla bort sig ibland. Inget personligt. Började morgonen med att försöka somna om, men det ville sig inte. Så jag gick och tog mig en kopp te och satte mig i fönstret och kikade på snön. Raoul höll mig sällskap medan hon kvackade åt skatorna därute. Sen återvände jag till en rart sovandes Albert och lyckades somna om i några timmar.

Nu under kvällen har jag bakat goda kakor. Vulkankakor som jag och Ida kallar dem sedan vi brukade göra dem under vår tid på fritidsgården. Jag tror att vi försökte sälja dem, men det slutade oftast med att vi fick äta upp dem själva. Och angående namnet vulkan så fick de heta så för att man i bakningsmomentet skall bygga ett berg av torrvarorna och sedan göra en grop för smöret på toppen. Egentligen är det helt vanliga bondkakor, men hur tråkigt låter inte det?





Inga kommentarer: